افطاری چی بپزم؟+لیست غذا برای افطار | تغذیه سالم

داشتن لیست غذا واسه افطار خیلی با اهمیته چون که افطار وعده ای جذاب و خوش طعم واسه روزه داران است. حال اینکه بعضی وقتا از این که چه غذاهایی واسه افطار مناسبه، غافل میشیم.

نبض ما– ماه رمضان یه فرصت عالی واسه شکستن زنجیره ای از عادتای بد غذاییه، اما بیشتر مردم از امتیازات کامل این ماه استفاده نمی کنن. اون چیزی که ما در خارج از ساعتای روزه داری می خوریم واسه سلامتی ما خیلی با اهمیته. در این مطلب لیست غذا واسه افطار ساده رو ارائه می کنیم.

وعده هایی که در این ماه مصرف می شه باید ساده باشن و نه مانند یه جشن و میهمانی مفصل! هم اینکه نباید خیلی زیاد با رژیم غذایی عادی شما در طول ماه های دیگه فرق داشته باشین.

در حالی که سحری وعده مهمیه، عادتای غذا خوردن در طول افطار رو هم نمیشه ندیده گرفت. از این رو، در طول ماه رمضان مهمه که روزه خود رو با غذاهای متعادلی باز کنین تا مطمئن شید نیازای لازم غذایی بدن شما تامین می شه.

این موارد می تونه شامل سدیم و پتاسیم باشه که در طول روز به دلیل عرق کردن از دست می رن.

غذاهای مناسب افطار

در ادامه به معرفی بهترین لیست غذا واسه افطار و غذاهایی که باید از اونا دوری کرد می پردازیم.

میوه های غنی از پتاسیم

خرما رو در لیست غذا واسه افطار بذارین چون که خرما یه کارخانه تولید مواد مغذیه و یه گزینه بسیار عالیه واسه این که روزه خود رو با اون باز کنین.

خوردن میوه های غنی از پتاسیم، نه فقط به سرعت به هیدراته شدن شما کمک می کنه، بلکه انرژی فوری رو به بدن شما میده تا بعد از ساعتای طولانی روزه داری، سرحال و سرحال شید.

مایعات مناسب

آب و یا بقیه میوه های آب دار مثل هندوانه رو در لیست غذا واسه افطار بذارین. به مقدار کافی و مناسب مایعات و آبمیوه در طول فاصله بین افطار تا سحری بخورین تا از دهیدراته شدن و کم آبی بدن شما جلوگیری کنه.

مطالب در رابطه

راهکارهایی واسه شکست دادن تشنگی شدید در ماه رمضان

فواید باکتری پروبیوتیک روی دستگاه تناسلی زنان

واسه سحری چی درست کنم؟+لیست غذاهای سحری

واسه کاهش وزن چیجوری مواد مغذی رو بشماریم؟

آجیل خام

بادام شامل چربیای خوبه که واسه بدن لازمن، مخصوصا وقتی که بدن شما پس از ساعتای طولانی از روزه، میل به چربیا هم داشته باشه. این یه گزینه مناسب واسه افطاره که به شما کمک می کنه تا احساس سیری و کنترل کنین بدون این که زیادتر از اندازه بخورین.

سبزیجات خنک کننده

خیار، کاهو و بقیه سبزیجات دارای فیبر بالا و دارای خواص آبرسانی هستن. این سبزیجات و صیفی جات رو به لیست غذا واسه افطار اضافه کنین، این مواد غذایی نه فقط به بدن شما کمک می کنه که خنک شه، بلکه هم اینکه انتخاب خوبی واسه حفظ سلامت پوست و جلوگیری از یبوست در ماه رمضان است.

غذاهایی که واسه افطار نباید بخوریم

در ماه رمضان و زمان روزه داری بهتره از این غذاها دوری کنین.

نوشیدنیای گازدار

از مصرف نوشیدنیای فرآوری شده و نوشیدنیای گازدار دوری کنین. تشنگی خود رو بهتره با آب معمولی یا آب نارگیل رفع کنین.

غذاهای با قند زیاد

از مواد غذایی با قند زیاد مانند شیرینی، شکلات باید دوری کنین. اونا منبع فوری زیاد شدن وزن هستن و در صورت مصرف هر روز ممکنه مشکلاتی رو بسازن.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده رو از لیست غذا واسه افطار خط بزنین و از مصرف غذاهای چرب دوری کنین. هم اینکه از خوردن ادویه و شیرینیای روغنی دوری کنین تا فواید سلامتی رو واسه بدن خود در ماه رمضان به دست بیارین.ُ

نبض ما– جفت و جور و ترجمه: حسین مقدس زاده

افطاری چی بپزم؟+لیست غذا واسه افطار

۴.۳ (۸۶.۶۷%) ۳ رای

.

منبع : nabzema.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *