افطار و نکات مهمی که در مورد آن وجود دارد! | تغذیه سالم

افطار شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به وعده غذایی افطار در ماه رمضان گفت: زیاده روی در وعده افطار که ساعتا دستگاه گوارش خالی مونده و بدن استراحت کامل داشته، فشار زیادی رو به دستگاه گوارش وارد می کنه. پس این وعده باید سبک و مانند یه صبحونه باشه. اولیایی درباره شروع […]

افطار

شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به وعده غذایی افطار در ماه رمضان گفت: زیاده روی در وعده افطار که ساعتا دستگاه گوارش خالی مونده و بدن استراحت کامل داشته، فشار زیادی رو به دستگاه گوارش وارد می کنه. پس این وعده باید سبک و مانند یه صبحونه باشه.

اولیایی درباره شروع افطار گفت: بهتره که با آب گرم یا چای کم رنگ یا شیر گرم افطار و پس از اون چند عدد خرما (بین سه تا پنج عدد خرما به دلیل کنترل قند خون مناسبه )، کشمش یا مقداری عسل میل شه و اصلا مایعات سرد مصرف نشه.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه در افطار نباید مایعات سرد مصرف شه، گفت: نون، گردو، پنیر و سبزی به دلیل  مقوی و مغذی بودن بسیار گزینه مناسبی واسه این وعده هستن؛ هم اینکه باید تا حد امکان به جای زولبیا بامیه (شیرینی محبوب ماه رمضان) از شیرینی جات طبیعی مثل خرما که قند طبیعی دارن، استفاده و از مصرف زیاد آب و خوردن غذاهای پرچرب، سنگین و دیرهضم دوری شه.

ایشون درباره وعده شام در ماه رمضان هم اعلام کرد: بعضی خونواده ها با در نظر گرفتن بلندی روزا و کوتاه بودن فاصله بین افطار تا سحر، وعده شام رو حذف یا سبک برگزار می کنن که این بهترین کاره اما اگه به بهونه نخوردن وعده سحر، شام مفصلی مصرف شه اشتباهه چون که سیستم گوارشی رو با آسیب روبه رو می کنه.

باشگاه خبرنگاران

اخبار در رابطه :

هزینه سفره افطار یه خونواده ایرونی

سحر و افطار چی بخوریم؟

هزینه افطار یه نفر چقدر تموم می شه؟

غذای سریع واسه افطار +عکس

افطار تا سحر مردم کجا میرن ؟ + تصاویر

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *