افکاری که مانع کاهش وزن شما می شود | رژیم غذایی

افکاری که مانع کاهش وزن شما می شه

افکاری که مانع کاهش وزن شما می شه

خیلی از مشتریائی که با اونا کار می کردم خوب می تونستن از پس چیزی که باید بخورند بر بیان. اونا می دونستن کدوم غذاها بیشترین مواد مغذی رو داره، هم اینکه به اینجور مواد غذایی دسترسی داشتن و می تونستن اونا رو واسه خود جفت و جور کنن. چیزی که بیشتر مانع ایجاد می کرد انگیزه بود، یهو در طول تلاشی که واسه سالم غذا خوردن می کردن تسلیم می شدن.

شاید فکر کنین فقط یه وسوسه ساده س! – مثلا، تحریک شدن فلج کننده به وسیله شیرینیایی که در اتاق هستن. اینم بخشی از اون هستش، اما براساس تجربه من ریشه این مشکل چگونگی تفکر ما درباره چیزی که می خوریمه. واسه کاهش وزن و اثبات اون واسه دراز مدت خیلی از مردم باید رابطه خود با غذا رو کلا تغییر بدن.

بخاطر این می خوام پنج تفکر مسمومی رو که بر سر راه کاهش وزن قرار می گیرن رو به شما معرفی کنم و براتون چگونگی موفق شدن بر هر کدوم رو توضیح بدم.

خوردن غذای سالم مشکله

قبول دارم اگه بخوایم دائم غذای سالم بخوریم کمی کار سخت می شه، اما داشتن یه برنامه غذایی متعادل می تونه خیلی راحت راضی تون کنه.

واسه این کار باید سبک زندگی سالمی داشت نه فقط یه برنامه غذایی، و باید غذاهایی رو که به دنبالشین رو پیدا کنین. این یعنی غذاها و دستور طبخای سالم رو پیدا کنین، و از اونا لذت ببرین. شاید یه مدت طول بکشه که بتونین اینجور لیستی از غذاها رو واسه خود جفت و جور کنین اما ارزشش رو داره که براش وقت بذارین.

یه وعده غذای سالم سیرم نمی کنه

خیلی از کسائی که با اونا صحبت کردم نمی دونستن مقدار سیری سالم دقیقا یعنی چه. دلیلش تمایل به پرخوریه، احساس سیری با پر شدن از غذا و احساس خواب آلودگی فرق داره، و چون بسیاری بین این دو فرقی نمی بینن با خوردن یه وعده غذای سالم هنوز فکر می کنن یه چیز کمه.

واسه موفق شدن به این طرز فکر باید تعریف احساس رضایت رو دوباره واسه خود تنظیم کنین. بعد از غذا خوردن، باید از نظر فیزیکی حس خوبی داشته باشین، مثلا حس کنین می تونین واسه یه مدت طولانی به پیاده روی برید. این معنی سالم و درست رضایت از غذاس. همین تغییر ساده می تونه نوع غذا و مقداری که تصمیم دارین بخورین رو تحت تاثیر بذاره. دلیلش باید و نبایدا نیس بلکه به حسی که بعد از اون می خواین داشته باشین برمیگرده.

وقتی تعادل معنی نوین رضایت باشه دیگه به سمت پرخوری نخواهید رفت.

غذا باعث شادیم می شه

از همون کودکی آموخته ایم که واسه داشتن احساسی بهتر باید غذا بخوریم. از غذا به عنوان نشون دادن محبت، جشن گرفتن و احساس راحتی استفاده کردیم. خیلی از تبلیغات هم به قوی تر شدن این رابطه کمک کردن، و در اجتماع به طور کامل قبول شده که میتونی با غذا به کسائی که برات اهمیت دارن هدیه بدهی، و یا به عنوان تفریح غذا بخوری. غذا به معنی واقعی یکی از بزرگترین لذتای زندگیه، و این به طور کامل طبیعیه.

چیزی که این وسط طبیعی نیس استفاده غذا به عنوان بهبود دهنده خلق و خو است. من کسائی رو دیدم که هزینه زیادی رو واسه یه وعده غذایی می کنن، نه به خاطر اینکه سیر شن، بلکه به خاطر اینکه بعد از یه روز کاری سخت میخوان با غذا به خود آرامش بدن. نمی تونین این الگو رو یه شبه بشکنید، اما می تونین به مرور تغییرش بدین.

روی وقتی تمرکز کنین که بدون احساس گرسنگی به سراغ غذا می رید. تو یه همچین موقعیتی تلاش کنین یه راه حل غیر غذایی رو امتحان کنین، مثلا به سراغ تلفن برید و با کسی که دوستش دارین صحبت کنین، یا کمی به پیاده روی برید. به مرور می بینین این روش ها می تونن بدون غذا خوردن حالتون رو خوب کنه.

وقت کافی ندارم

این جمله رو بارها شنیدم. آشپزی و پیدا کردن دستور طبخای جور واجور رو دوست دارم اما واسه طبخ غذا زمانم محدوده. تو یه همچین موقعیتی به غذا پختن فکر نمی کنم، به دنبال راهی هستم که چند چیز سالم رو با هم ترکیب کنم و از راه آسونترین راه ها آشپزی رو به پایان برسانم.

پس کمبود زمان بهونه خوبی نیس که خود رو با اون راضی کنین. غذاهای سالم رو در کمترین زمان هم میشه آماده کرد فقط کافیه کمی سخت گیر نباشیم.

متفاوت بودن سخته

یکی از رقابت برانگیز ترین مشکلاتی که مراجعینم با اون درگیر هستن اینه که خوردن غذای سالم باعث می شه فردی متفاوت به حساب بیان، و به طور کامل طبیعی هم هست که اینجور احساسی دارا باشن. وقتی دور و بریا هرچه دلشون می خواد و هر چقدر دوست دارن غذا می خورن، احساس تنها بودن می کنین.

من هم بارها در اینجور شرایطی قرار داشتم اما وقتی به این باور برسین که نتیجه این کار از هماهنگ شدن با بقیه با ارزش تره همه چیز براتون ساده تر می شه. واقعیت اینه که برنامه غذایی بیشتر مردم ناسالمه، این یعنی مجبور نیستین اگه همه اشتباه می کنن شمام اشتباه کنین، بعدا واسه اینجور تصمیماتی از خود متشکر میشین.


منبع :

دکترکرمانی

.

منبع : salamatdigital.com

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *