عنوان کامل پایان نامه :

 ارتباط بین هزینه سرمایه و شفافیت سود بانکهای  پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

قسمتی از متن پایان نامه 

.

بانکداری و سرمایه مناسب بانک‌ها

بانکداری به عنوان یک استراتژی در پی ایجاد، توسعه، تعمیق، استمرار روابطِ ارزش‌آفرین با مشتریان شرکتی می باشد. بر همین مبنا، با ایجاد بسترهای ساختاری، انسانی، نرم افزاری و. . . در کوشش می باشد تا هرچه بیشتر به عنوان شریک تجاری واقعی در مناسبات کسب و کار مشتریان تأثیر‌آفرینی کرده و به رشد شرکت و مشتریان کمک کند (کارگزار،1391).

یک شرکت در چرخه فعالیت‌های خود، با دوران رونق و رکود مواجه می باشد. رکود پدیده­ای طبیعی در منحنی عمر یک شرکت می باشد که به علت های متعدد درونی و بیرونی ایجاد می گردد. رکود عامل اصلی کاهش قدرت شرکت در ایفای تعهدات و ایجاد مطالبات مُعَوَق می باشد. لذا، فلسفه شراکت پایدار ایجاب می کند تا بانکداران در این دوران سخت و سرنوشت‌سازِ رکود، در کنار مشتریانِ شرکتی خود باقی‌بمانند تا با کمک به گذرسلامت از این دوران، ضمن ایجاد زمینه‌های تداوم فعالیت‌ها، سودآوری بلند مدت خود و مشتری را تضمین کنند. اگرچه بر خلاف این فلسفه، بانک‌های کشور در دوران رکود شرکت‌ها، با ایجاد فشار، به دیگر عوامل محیطی و تهدیدها برای تداوم فعالیت‌های شرکت افزوده می شوند. بدین‌سان شیوه جدید بانکداری شرکتی بر همراهی  مشتریان در تمامی مراحل فعالیت، تاکید دارد. اما پدیده مطالبات معوق ریشه‌های بروز متعددی داشته و شیوه‌های برخورد متنوعی از سوی بانک‌ها را به دنبال دارد. برهمین مبنا بانکداری شرکتی چه در ریشه‌یابی و چه در اتخاذ راهکارهای مدیریت آن، روش‌ها بسیار متفاوتی از گذشته را به کار گرفته‌می باشد. همانگونه که تصریح گردید، بانک‌ها مشتریان خود را در تمامی طول حیات کاری خود همراهی می‌کنند. به صورت خاص، اساس کار در بحث مطالبات معوق در این شیوه جدید بانکداری، اقدامات پیشگیرانه می باشد، در حالی که شیوه‌های متنوع و خلاقانه‌ای برای کمک به مدیریت آن نیز در دستور کار قراردارد(کارگزار ،1391).

در گام نخست، بانکداری با در نظر داشتن الزام استراتژی بُرد- بُرد، مشتریانی را که نمی‌خواهند و نمی‌توانند به تعهدات خود اقدام‌کنند را شناسایی، از هم تفکیک و رفتارهای متفاوتی را در برابرشان در پیش می‌گیرد. آن دسته از مشتریانی که نمی‌خواهند به تعهدات خود اقدام کنند به دلیل نقض فلسفه برد – برد از چرخه خدمات ارزش آفرین بانک‌ها حذف خواهند گردید. اما مشتریانی که در حال حاضر توانایی ایفای تعهدات خود را از دست داده­اند در فضای همکاری و تعامل سازنده ریشه‌های درونی و بیرونی مشکلاتشان مطالعه می گردد و راه حل‌های جامع  بانکداری در اختیارشان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در برابر مسائل بیرونی مانند تغییرات نرخ ارز، تغییر قوانین و. . . . که به ایجاد  وضعیت رکورد و مشکل  منجر می گردد، بانک‌ها به ارائه خدمات مشاوره‌ای و ارایه راه حل‌های عبور از آن اقدام می کند. در خصوص مسائل درونی مانند تغییرات تکنولوژی، بازارها، مشتریان و. . . نیز به ارائه مشاوره و کمک به حل مسائل مبادرت می‌ورزند. آنها اعتقاد دارند که موفقیت مشتری موفقیت بانک و شکست آن شکست بانک می باشد. لذا بحران‌های مشتریان را مسئله اصلی خود پنداشته و تمامی کوشش و توان خود را برای کمک به مدیریت آن به کار می‌گیرد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

اهداف پژوهش

1-4-1 هدف کلی پژوهش

مطالعه  ارتباط بین هزینه سرمایه و شفافیت سود  بانکهای  پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.

  • اهداف ویژه پژوهش
  • تعیین ارتباط بین سرمایه و ریسک در بانک ها

–  تعیین ارتباط بین سرمایه و بازده در بانک ها

–  تعیین ارتباط بین ریسک و بازده در بانک ها

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • اهداف کاربردی پژوهش

– ارائه رهنمودهای عملی و کاربردی در شفافیت سود و لزوم در نظر داشتن هزینه سرمایه

– کلیه اساتید و پژوهشگران جهت الگوی برای پژوهش های آتی

– مسئولین مالی و حسابداری سازما­ن­ها به عنوان یک مبناء

– سرمایه­گذاران بورس جهت تحلیل بهتر سهام بانک‌ها

پایان نامه ارتباط بین هزینه سرمایه و شفافیت سود بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه ارتباط بین هزینه سرمایه و شفافیت سود بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه - تز - رشته حسابداری