افسردگی پاییزی و راه مقابله با آن | بیماری

افسردگی پاییزی و راه مقابله با اون

فصل پاییز با خود احساس دلگیری و افسردگی در افراد بوجود میاره. در ادامه راه های مقابله با حالت افسردگی در پاییز رو ارائه کردیم با به کار گیری این روش ها همیشه یاد بهار در قلب شما زنده میمونه.

 ۱ – اگه هوا بارانیه و احساس تنهایی می کنین، لحظات شادی رو به یاد بیارین که با افراد مورد علاقه تون و آدمایی که شما رو دوست دارن، گذرونده اید.

 ۲ – آلبوم قدیمی خانوادگی تون رو به دقت نگاه کنین. به عکسای خودتون، خونواده تون، خویشاوندانتان و دوستانتون توجه کنین. خونه قدیمی رو که همراه با خونواده تون در اون زندگی می کردین و ایام پُر از خاطره و خوشحال دوران کودکی خود رو به یاد بیارین. اون وقت می بینین که بر خلاف بی حوصلگی و بی حالی، لبخند میزنین.

 ۳ – به رنگ نارنجی نگاه کنین. متخصصین به کار گیری راه «رنگ درمانی» رو واسه مقابله با افسردگی پیشنهاد می کنن. رنگای روشن و گرم باعث تقویت روحیه و احساس شادی می شن؛ مثلا مشاهده سیبای قرمز تو یه سبد، پوشیدن لباس نارنجی، به کار گیری بالش و پرده نارنجی در خونه به شما کمک می کنه که بر افسردگی پیروز شید. تو یه پارک قدم بزنین و برگای قرمز، زرد و نارنجی ریخته شده از درختان رو که خیلی قشنگتر هستن، نگاه کنین.

 ۴ – اگه سرکار می رید، یه روز رو مرخصی بگیرین و اگه در خونه هستین، یه روز رو به خودتون استراحت بدین. روی تخت یا مبل راحتی دراز بکشین و کتاب داستان مورد علاقه تون رو بخونین و یا برنامه های خوشحال و سرگرم کننده رو در تلویزیون تماشا کنین و چای معطری بخورین، مثل چای دارچینی یا چای هل دار. فقط استراحت کنین.

 ۵ – اگه مسائل و مشکلات غیرقابل حل زیادی دارین، هر کدوم از مشکلات خود رو به طور جداگونه روی یه کاغذ سفید بنویسین. بعد یکی از مشکلات خود رو که نوشته اید بخونین و درباره روش حل اون فکر کنین. بعد از اون کاغذ نوشته شده رو در سطل زباله بندازین.

 ۶ – بشینین و چشمون خود رو ببندین و واسه یه مدت تمرکز کنین، به این صورت که در ذهنتون یه آسمون آبی بزرگ رو تصور کنین و همه مشکلات، سختیا و دل تنگیای خود رو به شکل ابرهای سفیدی در جایی نزدیک به افق ( یعنی در جایی دور ) متصور شید. اون وقت احساس می کنین که همه این مشکلات، احوالات و افکار منفی از شما خیلی دور هستن.

 

۷ – کمی نرمش و ورزش کنین. این کار فقط واسه خوش اومدن شما نیس، بلکه روشی موثر واسه کسب احساس شادی از زندگیه.

 ۸ – همیشه یه بسته کاکائو در خونه داشته باشین. کاکائو همیشه باعث پیشرفت روان و تقویت روحیه می شه و تولید هورمونای شادی آور رو در بدن زیاد می کنه.

 


افسردگی پاییزی و راه مقابله با اون

۵/۵

۱

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *