افشای راز کاهش وزن و سلامتی با آب میوه | بیماری

: رژیم آبمیوه ، رژیم لاغری افراد مشهور

آبمیوه یه راه آسون واسه مصرف مقدار خیلی از مواد مغذی بدون نیاز به خوردن میوه ها و سبزیجات است خیلی از مردم ادعا می کنن اون یه وسیله کاهش وزن خوبه. روند محبوبیت رژیم غذایی آبمیوه واسه چند سال زیاد شده، اما تاثیر اون مورد بحثه این مقاله بررسی می کنه که آبمیوه واقعا می تونه به کاهش وزن شما کمک کنه.

آبمیوه

آب میوه چیه؟

آبمیوه روند استخراج مایع از میوه ها و سبزیجاته در حالی که مواد جامد اون حذف می شه این رو میشه با دست و یا با یه آبمیوه گیری برقی انجام داد.

آب میوه ها و سبزیجات شامل هر پوست، دانه و یا خمیر نیس این کار شامل بعضی مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستش اما فیبر به درد بخور میوه ها و سبزیجات رو نداره.

بعضی از افراد آبمیوه رو واسه یه روش به اصطلاح “سم زدایی” استفاده می کنن با این حال، هیچ مطالعه علمی موجود نیس که نشون بده جانشین کردن مواد جامد غذایی با آب میوه به سم زدایی بدن کمک کنه.

بدن شما قادر به خلاص شدن از سموم خود از راه کبد و کلیه هاس پس به کار گیری آب میوه به عنوان یه درمان سم زدایی به طور کامل غیر لازمه.

مردم هم آب میوه رو به عنوان مکملای غذایی و از دست دادن وزن استفاده می کنن هیچ کدوم از این موارد به وسیله تحقیقات پشتیبانی نشده اما خیلی از مردم ادعا می کنن که موثره.

کلا، دستور العملای آب میوه شامل میوه و سبزیجات است بسیاری هم شامل ادویه جات ترشی جات مانند زردچوبه و زنجبیل هستش.

رژیمای غذایی آب میوه

شکلای جور واجور مختلفی از رژیمای غذایی آب میوه در دسترس هست عادی ترین نوع آب سریعه که در اون مردم غذای خود رو با میوه ها و سبزیجات جانشین می کنن.

نکته اینه که از دست دادن وزن با دوری از غذاهای خشک و خوردن مقدار خیلی از مواد مغذی از آب میوه اتفاق می افته.

کلا، رژیم غذایی کالری بسیار کمه.

بعضی از مردم آب میوه ای رو فقط واسه چند روز ناشتا مصرف می کنن در حالی که بقیه واسه هفته ها تو یه زمان مصرف می کنن.

بدیش اینه، اثر رژیمای غذایی آب میوه خوب مورد مطالعه نیستش اما خیلی از مردم ادعا می کنن کاهش وزن سریع داشتن.

مصرف آبمیوه ممکنه بطور زیادی جذب کالری رو کم کنه

واسه از دست دادن وزن، شما باید کالری رو کم کنین و به معنی اون هستش که شما کمتر از اون چیزی که می سوزونین کالری استفاده کنین.

بیشتر رژیمای غذایی آب میوه، بدون مواد غذایی جامد و در حدود ۶۰۰ – ۱۰۰۰ کالری در روزه این یافته های یه کمبود بزرگ کالری واسه خیلی از مردمه طوری که رژیمای غذایی آب میوه بیشتر منتهی به کاهش وزن، دست کم در کوتاه مدت می شه.

شما تو یه رژیم غذایی آب میوه کالری کمتری مصرف می کنین و به سرعت شما وزن از کفتون میره.

با این حال، مصرف کالری پس از رژیم غذایی آب میوه به حالت عادی خود برمیگرده و به احتمال زیاد دوباره مقداری وزن شما برمیگرده ولی نه همه.

رژیمای غذایی آبمیوه و سیری

از اونجا که رژیم غذایی آب میوه تنها بدون غذاهای جامده وقتی که این رژیم رو پیروی کنین شما ممکنه خودتون احساس گرسنه تر از عادی پیدا کنین دلیل این کار اینه که وعده های غذایی مایع نسبت به جامد کمتر دلیل سیری می شه مخصوصا وقتی که اونا غنی از کربوهیدرات باشن این اثر با چندین مطالعه تایید شده.

تو یه مطالعه به ۲۰ بزرگسال با وزن طبیعی و ۲۰ بزرگسال دارای اضافه وزن به هر کدوم ۳۰۰ کالری سیب، پوره سیب یا آب سیب رو تو یه وعده غذایی یا به عنوان میان وعده داده شد.

کسائی که آب سیب نوشیدن نسبت به کسائی که غذاهای جامد خوردند کمتر سیر شدن.

غذاهای جامد دلیل سیری بیشتر می شه چون اونا شامل فیبر و پروتئین هستن که هر دو مواد مغذی مهم و دارای خواص کم کننده اشتهاس.

دارای فیبر هستن که توانایی کاهش اشتها داره چون ممکنه سرعت تخلیه معده رو کم کرده و زمان هضم رو زیاد کنه.

در همین حال، پروتئین دلیل تغییر هورمونای محرک سیری می شه که واسه تنظیم اشتها لازمه.

آدمایی که مقادیر کافی از فیبر و پروتئین مصرف کنن نسبت آدمایی که نمی خوردند تمایل به غذا خوردن کمتر و وزن کمتری دارن.

روند آب میوه دلیل حذف فیبر از میوه ها و سبزیجات می شه این منابع هم اینکه در حالت عادی دارای پروتئین پایین هستن پس، رژیم غذایی آب میوه ممکن نیس دلیل سیری شه به خاطر همین، تحمل اون می تونه سخت باشه.

آبمیوه روی سوخت و ساز اثر می کنه

کسری شدید کالری در خیلی از رژیمای غذایی آب میوه می تونه اثر داغون کننده ای روی سوخت و ساز بدن شما داشته باشه.

این رژیم به وسیله کاهش وزن سریع و مصرف محدود پروتئین ممکنه منتهی به کاهش توده عضلانی شه.

عضلات دارای متابولیک فعال هستن پس افراد با توده عضلانی کمتر مصرف انرژی پایین تر در حالت استراحت دارن این به این معنیه که اونا کالری کمتر در حالت استراحت از افراد با عضله بیشتر می سوزونه.

علاوه بر این، بدن شما حس گرسنگی کمتری داره وقتی که شما به طور زیادی مصرف کالری خود رو کم کنین پس بدن شما واسه حفظ کالری با سوزوندن کمتر از اونا عمل می کنه.

تحقیقات کنترل شده این اثر رو در آدمایی که رژیم غذایی با کالری محدود داشتن تایید کردن.

تو یه مطالعه، زنان چاق و دارای اضافه وزن با محدودیت کالری به مدت سه ماه تحت درمان قرار گرفتن اونا کاهش زیادی در مصرف انرژی در حال استراحت رو درزمان اون دوره تجربه کرد.

همون اثر رو در مطالعه دیگری که در اون شرکت کنندگان ۱۱۱۴ و یا ۱۴۶۲ کالری در روز مصرف داشتن اتفاق افتاده.

شرکت کنندگان که تحت درمان کم کالری بودن کاهش زیادی در مصرف انرژی در حالت استراحت پس از تنها چهار روز رو تجربه کردن.

در واقع، این گروه که شدیدا مصرف کالری خود رو محدود کردن یه افت ۱۳٪ در مصرف انرژی در حال استراحت رو تجربه کردن دو برابر افت در گروهی که فقط در حد متوسط مصرف کالری اونا محدود شد دیده شده.

روشنه که محدودیت کالری می تونین سوخت و ساز بدن رو تنها پس از چند روز کم کنه.

در حالی که یه کمبود کالری واسه کاهش وزن لازمه انگار رژیم غذایی کم کالری، از جمله آب میوه ناشتا، ممکنه با در نظر گرفتن اثرات منفی اونا بر سوخت و ساز بدن برعکس شه.

آبمیوه می تونه واسه سلامتی شما مضر باشه

آبمیوه عموما بی خطره اگه شما این کار رو واسه تنها چند روز تو یه زمان انجام بدین با این حال، آب میوه ناشتا دلیل بعضی از خطرات در دراز مدت می شه.

فیبر کم

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از فیبر هستن اما فیبر در روند آبمیوه حذف می شن.

فیبر یه بخش لازم از یه رژیم غذایی سالم است خوردن به اندازه کافی از اون واسه هضم بهینه مهمه چون باکتریای به درد بخور رو در روده شما رو سالم سالم نگه می داره و ممکنه یبوست رو در بعضی از مردم رو کم کنه.

علاوه بر این، ممکنه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، دیابت و چاقی رو کم کنه.

با آبمیوه، شما به طور زیادی مصرف فیبر خود رو کاهش می دید که ممکنه در نتیجه نتیجه های سلامتی رو کم کنه.

کمبود مواد مغذی

چند دلیل هست که به چه دلیل مصرف رژیم ناشتای آب میوه به مدت زمان طولانی ممکنه به کمبود مواد مغذی منجر شه.

از اونجا که این رژیم غذایی بدون اجناس حیوانیه اونا در چند مواد مغذی لازم، مانند کلسیم، ویتامین D، آهن، ویتامین B12 و روی کمبود دارن.

همه این مواد مغذی توابع مهم در بدنه مصرف کم ممکنه به شرایط از جمله پوکی استخون و کم خونی منجر شه.

آب میوه ناشتا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ پایینه که چربیای سالم هستن و این چربیها با التهاب مقابله و به مغز و سلامت قلب کمک می کنن.

نه فقط این رژیمای غذایی در مواد مغذی خاص پایین هستن اما اونا در واقع ممکنه با جذب مواد مغذی تداخل کنن.

یکی از دلایل اینه که رژیمای غذایی آب میوه چربی پایین داره که واسه جذب ویتامینای محلول در چربی A، D، E و K لازمن.

علاوه بر این، بعضی از سبزیجات خام بیشتر در آبمیوه استفاده می شن و شامل مواد ضد تغذیه ای به نام اگزالات هستن که می تونه به مواد معدنی در بدن وصل شده و از جذب از اونا جلوگیری کنه.

سبزیجات غنی از اگزالات که معمولا در آبمیوه مورد استفاده س شامل اسفناج، برگ چغندر، کلم پیچ، چغندر، برگ چغندر سوئیسی و شلغمه.

افزایش خطر عفونت

با در نظر گرفتن پروتئین دست کم و مقادیر کم بعضی از مواد مغذی مهم تو یه رژیم غذایی آب میوه، به مدت طولانی می تونه سیستم ایمنی بدن رو تحت تاثیر قرار داده و خطر عفونت رو زیاد کنه.

تحقیقات نشون میده که حتی یه افت ناچیز درمواد مغذی بالا برنده سیستم ایمنی بدن مانند آهن و روی، ممکنه سلامت سیستم ایمنی بدن رو دچار مشکل کنن.

وقتی که سیستم ایمنی بدن شما در خطر باشه شما ممکنه خیلی راحت دچار بیماریایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا شید هم اینکه ممکنه درمون زخم در بدن شما بیشتر طولانی شه.

خستگی و ضعف

خستگی و ضعف از مشکلات جانبی آب میوه ناشتاه.

این علائم به احتمال زیاد به دلیل تعداد کم کالری در این رژیم غذاییه اگه شما بدن خود رو از کالری محروم کنین شما از پایه از انرژی محروم میشین که می تونه به اثرات بد منجر شه.

توده عضلانی کم میشه

دست کم مقدار پروتئین در بیشتر آب میوه ناشتا ممکنه دلیل کاهش در توده عضلانی بدون چربی شه که می تونه تاثیر منفی بر سلامتی فرد داشته باشه. هم اینکه توده عضلانی بدون چربی رو کم می کنه و سوخت و ساز بدن شما کم میشه و هم اینکه، به این معنی شما کالری کمتری می سوزونین و ممکنه زمان حفظ کاهش وزن سخت تر شه./ برترینا

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *