افطار و سحری شما با ما (پیشنهاد هفتم) | طب اسلامی

(پیشنهاد هفتم)

این برنامه غذایی به شرطی که در مصرف مقدار روغن دقت لازم رو داشته باشین، حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی داره. بسته به اندازه فعالیت بدنی تون می تونین اونو کمی بیشتر و یا کمتر کنین.

 

پیشنهاد اول

پیشنهاد دوم

پیشنهاد سوم

پیشنهاد چهارم

پیشنهاد پنجم

پیشنهاد ششم

 

افطار:

چای یا آب جوش با ۱ عدد خرما + فرنی به اندازه یه لیوان + یه برش هندوانه.

توضیحات:

۱- فرنی رو نزدیک افطار آماده کنین تا موقع خوردن هنوز گرم باشه. اونو خیلی شیرین و غلیظ نکنین. واسه جفت و جور فرنی از مخلوط یه لیوان شیر و یه قاشق غذاخوری آرد برنج و کمی شکر (فکر کنم یه قاشق غذاخوری سرخالی کافی باشه) و هل و گلاب استفاده کنین.

۲- هندوانه با داشتن بیشتر از درصد آب، واسه رفع تشنگی بسیار مناسبه. هیچ میوه ای تا این اندازه آب نداره. بهتره دمای اون خیلی سرد نباشه، همین که کمی خنک باشه کافیه. حواستون باشه که اگه فرنی تون خیلی داغ باشه و بدون این دست اون دست کردن بعد اون هندوانه خیلی یخ بخورین، دچار مشکل میشین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین این طوری دندونای تون هم آسیب می بینن.

جهت تأمین آب لازم، از حدود یه ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از

سحر، دست کم شش لیوان آب بخورین. شربت خاکشیر، تخم شربتی و

شربت جفت و جور شده از آب لیموی تازه که با شکر خیلی کمی آماده شده باشن، گزینه های خوبی هستن

بعد از کمی استراحت و عبادت مثلاً حدود ساعت ۲۱:۱۵

شام:

ماکارونی به اندازه یه لیوان + گوشت چرخ کرده به اندازه حدود چهار قاشق غذاخوری سر صاف + یه پیش دستی سبزی خوردن + یه کاسه ماست کم چرب به اندازه نصف لیوان.

توضیحات:

به جای گوشت چرخ کرده می تونین از سویا هم استفاده کنین. بعضی افراد هم مخلوطی از این دو رو با هم استفاده می کنن و اتفاقاً، هم خوش طعم می شه و هم مغذی. اگه شمام می خواین از ترکیب این دو استفاده کنین کافیه سویا رو کمی خیس کنین و بعد با گوشت یا گوشت چرخ کرده و یه عدد فلفل دلمه ای، دوباره چرخ کنین تا به طور کاملً مخلوط شه.

 

قبل خواب:

یه لیوان شیر عسل

توضیحات:

شیر عسل رو خودتون در منزل جفت و جور کنین. خیلی ساده س! یه قاشق مرباخوری عسل رو در شیر داغ یا آب جوش حل کنین و بعد اونو درون یه لیوان شیر که بهتره کم چرب باشه حل کنین. دمای شیر به دلخواه شماس.

سحری:

پلو خورش لوبیا سبز (حدود ۱۰ قاشق غذاخوری سر صاف پلو با خورش کم روغن شامل ۴ تیکه گوشت خورش به همراه نصف لیوان از سبزیجات خورش) + سالاد به اندازه مخلوط یه لیوان از سبزیجات جور واجور با آب غوره یا آب لیمو و ۲ قاشق مرباخوری روغن زیتون + یه عدد میوه مثل گلابی.

توضیحات:

۱- روش درست کردن این خورش رو می تونین با کلیک کردن روی نام اون ببینین. لوبیا سبز به دلیل داشتن فیبر فراوون، آب زیادی رو در خودش نگه می داره و این آب در طول روز کم کم آزاد می شه و اینجوری شما کمتر تشنه میشین.

از روغن کمی واسه جفت و جور خورش استفاده کنین، غذاهای چرب احساس گرسنگی رو در طول روز زیاد می کنن.

 

۲- گلابی دارای دانه های بسیار ریزیه که این دانه ها از جنس سلولزه و در دستگاه گوارش هضم نمی شه. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده رو پاک می کنه و کلیه ی مواد زائد باقی مونده در شکم رو دفع می کنه. از این رو واسه پیشگیری از یبوست که از مشکلات عادی روزه داری هستش خیلی خوبه.

 

 چند نکته:

۱- این برنامه غذایی به شرطی که در مصرف مقدار روغن دقت لازم رو داشته باشین، حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی داره. بسته به اندازه فعالیت بدنی تون می تونین اونو کمی بیشتر و یا کمتر کنین.

۲- جهت تأمین آب لازم، از حدود یه ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر، دست کم شش لیوان آب بخورین. شربت خاکشیر، تخم شربتی و شربت جفت و جور شده از آب لیموی تازه که با شکر خیلی کمی آماده شده باشن، گزینه های خوبی هستن.

مریم مرادیان نیری

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *