افطار و سحری شما با ما (پیشنهاد هفدهم) | طب اسلامی

افطار و سحری شما با ما

(پیشنهاد هفدهم)

سمنو، همبرگر و پلو خورش هویج، غذاهای پیشنهادی امروز ما واسه افطار، شام و سحری شمان.

پیشنهاد اول                          پیشنهاد دوم                                  پیشنهاد سوم                                 پیشنهاد چهارم

پیشنهاد پنجم                       پیشنهاد ششم                              پیشنهاد هفتم                               پیشنهاد هشتم

پیشنهاد نهم                        پیشنهاد دهم                                  پیشنهاد یازدهم                         پیشنهاد دوازدهم پیشنهاد سیزدهم               پیشنهاد چهاردهم                        پیشنهاد پانزدهم                        پیشنهاد شانزدهم

افطار: 

توضیحات:

واسه مطالعه روش جفت و جور سمنو اینجا رو کلیک کنین. اما همونجوریکه توجه می کنین، جفت و جور سمنو در منزل کار بسیار سختیه و بهتره اونو از محل مطمئنی بخرین و یا این که چند خونواده با هم تصمیم بگیرین که تو یه روز خاص اونو واسه همه آماده کنین.

سمنو از جوونه ی گندم جفت و جور می شه و شیرینی اون فقط از همون جوونه هستش و هیچ شیرین کننده ی دیگری به اون اضافه نمی شه. به این غذا، هیچ روغنی هم اضافه نمی شه. سمنو پر از ویتامینای جور واجور و مخصوصا ویتامینای گروه B هستش. خواص فوق العاده اونو هم می تونین اینجا ببینین.

 

بعد از کمی استراحت و عبادت مثلاً ساعت ۲۱:۱۰

شام:

همبرگر + یه لیوان دوغ

توضیحات:

۱- همبرگر رو خودتون در منزل جفت و جور کنین. کار راحتیه؛ می تونین یه بار چند تا از اونا رو آماده کنین و در فریزر بذارین و هر دفعه به تعداد افراد خونواده از اون وردارین و بخورین. واسه مطالعه روش جفت و جور اون، اینجا رو کلیک کنین.

۲- همراه با همبرگر حتماً از نونای گرد سبوس دار استفاده کنین و به اندازه کافی از کاهو و گوجه فرنگی در اون استفاده کنین. به جای سسای سفید از سس قرمز استفاده کنین.

۳- حذف فست فودها در این زمان کار سختیه اما باید تا جای ممکن اونو محدود کرد و فقط وقتی که واقعاً فرصتی واسه جفت و جور غذا ندارین از اونا استفاده کنین. تازه همونا رو هم می تونین وقتی که وقت کافی دارین، به صورت چندتایی، خودتون در منزل جفت و جور کنین و به صورت نیمه آماده در فریزر نگه دارین و زمان مصرف، فقط اونا رو گرم کنین.

 

قبل خواب:

یه لیوان شیر کم چرب با یه عدد خرما

سمنو پر از ویتامینای جور واجور و مخصوصا ویتامینای گروه B هستش

سحری:

یه فنجون آب جوش یا چای کم رنگ با ۱ عدد خرما + پلو خورش هویج (حدود ۱۰ قاشق غذاخوری سر صاف پلوی کم روغن با ۳ تا ۴ تیکه گوشت خورشتی و حدود نصف لیوان از مخلفات خورش) + یه لیوان سالاد مخلوط کاهو و گوجه فرنگی و خیار با آب لیمو و ۲ قاشق مرباخوری روغن زیتون.

توضیحات:

۱- واسه مطالعه دستور پخت خورش هویج، اینجا رو کلیک کنین. این خورش بسیار مغذیه. پیشنهاد می کنم حتماً اونو جفت و جور کنین. معمولاً مواد اولیه لازم اون در همه خونه ها هست. هویج هم مانند گوجه فرنگی وقتی پخته می شه اندازه آنتی اکسیدان های اون بالا میره.

۲- اگه اونو با مرغ آماده کردین، حدود نصف یه ران کامل کوچیک رو جانشین مقدار گوشت گفته شده کنین.

 

چند نکته:

۱- این برنامه تا حدودی طوری تنظیم شده که بیشتر افراد در محدوده مناسب وزنی (که نه اضافه وزن دارن و نه کمبود وزن) رو در بر بگیره.

۲- اگه مقدار روغن مصرفی در غذاها کم باشه، این برنامه غذایی حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی داره. بسته به اندازه فعالیت بدنی تون می تونین اونو کمی بیشتر و یا کمتر کنین.

۳- جهت تأمین آب لازم، از حدود یه ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر، دست کم شش لیوان آب بخورین. شربت خاکشیر، تخم شربتی و شربت جفت و جور شده از آب لیموی تازه که با شکر خیلی کمی آماده شده باشن، گزینه های خوبی هستن.

۴- بعد از افطار و شام حتماً حدود ۲۰ تا نیم ساعت پیاده روی داشته باشین؛ این اندازه فعالیت بدنی به کنترل سوخت و ساز بدن و هم اینکه حفظ نشاط و سلامتی تون کمک می کنه.

التماس دعا

مریم مرادیان نیری

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *